Roomraider

Roomraider


Jag är en person som verkligen älskar heminredning, eller snarare amerikansk heminredning. Hatar skandinavisk då det är otroligt få som faktist fattar grejen! Det är inte okej att ha Nalle Puh påslakan tillsammans med puttinuttmöbler i en barnrum. Känns bara fel. En barnkammare ska t.ex. enligt mig vara uppbyggd av ljusa färger i lite "antik" känsla d.v.s. antikbetsade stora möbler och underbara fåtöljer á la american homes.

Jag tror definitivt att man kan genomskåda en persons "at home interior". Men har ni någon gång filosoferat om vem som verkligen bor i "Hemnet husen". För jag blir verkligen chockad över hur folk bor! Finns ingen tanke, ingen helhet. Bara en massa plotter!

Men sen så finns det en annan sak som jag grubblar över. Folk kan minsann köpa alla de senaste "it prylarna" men helsikes? Dom gör inte ett piss i sitt hem och därmed så sjunker dem i mina ögon. Jag skulle inte ens kunna dejta en kille som inte uppskattade en fin heminredning eller handdukar i bra material. Jag vill inte att någon kommenterar det som "vad är det för skillnad mellan Gant och Ikea handdukar" för trust me, skillnaden är stor!

Bild: Oprah.com

Kommentarer
Postat av: Penny

Jag instämmer helt i att svenskarna är totalt smaklösa när det kommer till möbler. Antikbetsning och stora vackra möbler med snirkliga detaljer och ljus klädsel..mmm, där har vi något.
I barnrum ska det vara vagga med vita spetspåslakan och namnbrodyr.
Franska äldre lantkök, med ljusa luckor, ekgolv & en såndär ö i mitten, det är grejer det.

Postat av: Anonym

Skulle man ha mycket pengar kunde man ju inreda hur som helst. Oftast är det pengabristen som gör att man inte kan inreda så fint...

2006-12-18 @ 18:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback